pondelok 31. októbra 2016

Mapky svetov, ktoré mi hýria hlavou...

Nápadov je tisíce. Každý je jedinečný a každý sa odohráva niekde inde. V mojom prípade sú to rôzne fantasy svety, kráľovstvá a ríše, poprípade galaxie a podobné...A keďže si každý dobrý nápad, ktorý stojí za niečo, chcem nejako uchovať a obávam sa, že zabudnem na svet, ktorý mi len tak zažiaril v mysli, tak si urobím mapku. Či už je jednoduchá alebo zložitá a plná detailov, pomáha mi nezabudnúť na svet, ktorý som odložil do šuplíka "niekedy inokedy". A tak som sa rozhodol, že pár mapiek, ktoré stoja za niečo, uverejním aj do článku. Dúfam, že sa vám budú páčiť! :-)

1.


Rakaya je taká "exotickejšia krajina" a ako vidíte, táto mapka bola zhotovená behom niekoľkých minúť. Nelámal som si hlavu s miestami a podrobnejšími jazerami, riekami a tak ďalej, tie vlastne nie sú podstatné ani v príbehu, takže som ich tam ani zbytočne nepchal.
Ako si podľa rámiku môžete všimnúť (na rohoch sú dračie symboly) kniha je o drakoch.


2.


Galaxia Kaventa je druhým miestom, kde sa príbeh Radiant odohráva. Ako znova môžete si všimnúť, mapka nie je nejako rozšírenejšia a detailná - je úplne vidieť, že som ju mal hotovú za pár minút, pri čom mi šiel pomalšie počítač, pretože táto mapka má veľmi veľké rozlíšenie a veľkosť.

3.


No a mapka Väzenia Inkar je ešte stále nedokončená, čo sa aj za to hanbím. No chcel som ju do tohto článku dať pretože súvisí s mapkou Galaxie Kaventy. Radiant má totiž akési tri dejové línie, ktoré sa odohrávajú v rôznych časoch a miestach. Prvá dejová línia patrí Väzeniu Inkar, druhá dejová línia patrí normálnemu svetu, nakoľko hlavný hrdina z väzenia utečie no a tretia dejová línia sa odohráva vo vesmíre, ktorý sa nazýva Kaventa. (Nakoľko tento príbeh je stále len nápadom, môžem len povedať, že sa to odohráva v ďalekej budúcnosti. Viem, že na wattpad som uverejnil tuším prvú kapitolu Radiantu, tá však do Radiantu už viacej nepatrí.)



A čo vy? Zvyknete si robiť, kresliť alebo navrhovať mapky svetov, v ktorých 
sa odohrávajú vaše príbehy?


5 komentárov:

  1. Pri tej prvej mape ma zaujíma len jedno :D :D Prečo je to Červené more okolo aj fakt červené? :D
    Tá druhá je tiež pekná, ale som zvedavá, ako to vnímaš ty, keďže v galaxiách je strašne veľa hviezd a ty tam máš len to jedno Slnko v galaktickom centre, čo nepredpokladám, že je naše Slnko, keďže my sa nachádzame v ramene.
    Jááj a ešte som sa chcela opýtať aj na ten Mesiac tam hore. To je názov nejakej sústavy so slnkom a planétami? Ak je to len Mesiac, tak to by bolo divné, lebo to zaberá priveľkú oblasť.

    Ja som si zatiaľ robila len jednu podrobnú mapu, ale kreslila som ju a bola na polovicu našej obývačky. Graficky mi to upravila až kamoška, ja by som to v počítači v živote urobiť nevedela :D O iných mapách som zatiaľ neuvažovala, keďže sa už niekoľko rokov zaoberám tým istým príbehom. Ale máš to super, že vieš takto pracovať s photoshopom. Toto asi fakt nie je pre mňa, tak sa držím len písania :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DD Vždy robím farebné mapky, pretože tie na spôsob kreslených mi nejdú. A ja ani neviem, prečo je vlastne červené :D Ale skúšal som tú farbu vymeniť aj za modrú, mape to ale už nesvečí :DD

      S tým mesiacom je to ešte také, že stále premýšľam. Keďže samotný príbeh nemám ešte tak do hĺbky premyslený, aj svet je len tak letmo načrtnutý a nechcem sa s tým príliš zapodievať, pretože prepisujem Tiene a kosti, ktoré sú mojou prioritou :D Ten vesmír má preto svoj názov, pretože je taký "vymyslený" - nevzťahuje sa na ten, ktorý poznáme my :-))

      Odstrániť
    2. Tak nesvedčí :D vieš, len voda je väčšinou modrá, tak mi to prišlo čudné, ale to more inak nie je doslova červené, či?

      Aha, chápem :D Sorry, len tie názvy sú dosť mätúce pre mňa. To Slnko a Mesiac. Väčšinou, keď ide o iný vesmír, sústavy a telesá majú aj odlišné názvy, nie ako tie naše. Tak som len bola zvedavá, že ako si to myslel. :D

      Odstrániť
  2. Mapy jsou super, obecně mám pro mapy a plánky velkou slabost :) Občas, hlavně při telefonování, si nějakou načrtnu, ale málokdy ji dokončím.
    Ta první mapa se mi líbí moc! :)
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mapky v knihách sú najlepšie!! :DD
      Ďakujem! :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!