štvrtok, 20. októbra 2016

Nanowrimo 2016?

Výsledok vyhľadávania obrázkov
Po minuloročnom faily pri písaní knihy počas novembra som sa cítil síce na nič, ale aj tak to nadšenie z nanowrima neopadlo. A rozhodne nechcem premeškať aj tento rok!

Čo je to nanowrimo?
Takže, aby ste náhodou neboli práve vy, ktorý čítajú článok, ale nevedia o čom - nanowrimo je skratka pre názov "national novel writing month", ktorý sa organizuje každý rok v novembri, kde počas celého novembra píšete svoju knihu - cieľ nanowrima je napísať 50 000 slov. Zapája sa ktokoľvek z celého sveta.

Výsledok vyhľadávania obrázkov

Minulý rok, ak si pamätáte na ten článok, bol to prvý rok, čo som sa do nanowrima prihlásil. A síce nie som ten maniak, ktorý píše halabala od nevidím do nevidím, len aby tam ten počet bol, aj tak mi to pri písaní istým spôsobom pomáha - píšem rýchlejšie a aj vtedy, kedy by som asi obyčajne ani nepísal - a to len pre to, že to robia aj druhý a chcete dosiahnuť ten počet slov.
Minulý rok som cez november písal príbeh Lovec, ktorý síce dosiahol polovicu z cieľa, no príbehu bolo z neho len naozaj málo, pretože tie ostatné (niekedy aj zbytočné) stránky boli len rôzne magické hento a oné a listy či tak - väčšinou to nemalo k príbehu ani taký veľký význam. No aj tak, aj napriek tomu, že som nedosiahol cieľ, som si hneď zaumienil, že sa zapojím aj na budúci rok. Pretože, nanowrimo je, podľa mňa, jednoducho super projekt.
A teraz mám konečne tú možnosť vám oznámiť, že aj ja sa tento rok zapájam do nanowrima a som neskutočne nadšený! A musím sa priznať...celá tá eufória, ktorá je okolo toho ma jednoducho neskutočne motivuje.

Výsledok vyhľadávania obrázkov



Čo budem v novembri písať?
Aj cez to, že mám mnoho projektov, ktoré by som chcel aspoň rozpísať a veľa projektov, ktoré som chcel cez nanowrimo písať, tohtoročný november budem znova písať Tiene a Kosti. Áno, dámy a páni, úplne, úplne od začiatku. No ak mám povedať pravdu, asi to nebude len jediný prepis, ale to len tak by the way. Po dokončení prvej verzie Tieňov a Kostí som si načisto uvedomil, kde mám chyby, kam chcem s príbehom nasmerovať a podobné veci. Dosť uvažujem, že spravím aj k tomu článok. Veľa vecí sa v príbehu zmenilo, to je tiež dôvod prepisu - ale len taký menší. 
Takže...hej. Cez november sa budem snažiť napísať prvých 50 tisíc slov z Tieňov a Kostí, pri čom vážne dúfam, že mi to pôjde ľahšie, nakoľko už všetko poznám a ten príbeh neobjavujem po prvý krát. (Na druhú stranu - stalo sa vám niekedy, že písanie bolo ľahké? Pekná sranda.)

Určite mi dolu napíšte, či sa aj vy zapájate do tohto obrovského projektu, aký máte naň názor a keď sa zapájate, tak o čom budete písať - teda, ehm, ak smiem vedieť, o čom váš skvost bude.
To je všetko pre tento kratučký-rýchlučký článok!



3 komentáre:

  1. Nanowrimo? Ja som proti. Chápem, že ťa to istým spôsobom nakopne, no keď sa do písania nútiš, kvalita textu ide rapídne dolu. 1667 slov napíšem za týždeň, a to iba ak mám spisovateľskú náladu, čo je takmer nikdy. Ale keď sa po dlhej dobe pustím do písania, moje perfekcionistické ja je spokojné, charaktery sú komplexnejšie a worldbuilding mi ide lepšie, akčné scénky sú uvoľnenejšie.
    Obdivujem ľudí, ktorí to vôbec skúsia, lebo podľa mňa Nanowrimo okrem motivácie neprinesie nič, akurát tak by som si trhala vlasmi nad tými výplodmi :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Přeju hodně štěstí :). Já už jsem uvažovala, že se zapojím, ale nikdy na to nemám čas :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nanowrimo je moja nočná mora. Najprv so to poriadne vychválila, lebo výzvu sa mi podarilo splniť, ale potom som zistila, že všetok ten text, ktorý som v tej dobe napísala, je hrozný a musela som to kompletne prepísať. Odvtedy sa nezapájam.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!