piatok, 25. novembra 2016

Zo zákulisia príbehov | Reklama a váš príbeh



Po skoro dvoch mesiacoch vás konečne môžem uvítať pri ďalšom článku do projektu Zo zákulisia príbehov, ktorý, ak píšete a máte naviac aj blog, by ste nemali premeškať!


1. Ako by si jednou vetou opísal vlastný príbeh? 
Tiene a kosti je príbeh o skoro sedemnásť ročnom Kainovi, ktorý žije v krutom svete, je otrok, a to jediné, čo mu zostalo, je mu odobrané, čo znamená, že je je rozhodnutý si to vziať späť.


2. Píšeš si anotácie? Ak áno, zdá sa ti to jednoduché alebo práve naopak?
Vždy sa snažím utrúsiť ako takú slušnú anotáciu, čo sa týka Tieňov a kostí. A musím povedať, že písanie sto slovnej anotácie je pre mňa oveľa ťažšie ako napísať niekoľko desiatok tisíc dlhý príbeh. Čiže ak by si niekto chcel vypočuť odo mňa niečo ako "anotáciu", tak by ho to asi odradilo, pretože anotácie sú moje dlhoročné a neprekonateľné nepriateľky.


3. Ako ti to ide s návrhmi obálok, máp, či iných ilustrácií k príbehu?
Nebudem sa vychvaľovať ani nič podobné, no obálky mi idú celkom fajn - určite preto, lebo neustále získavam nové informácie o ich tvorení, a tým spôsobom sa vlastne o tom aj učím a vždy sa z jednej obálky na druhú v niečom zlepším, o čo sa veľmi, ale naozaj veľmi snažím. Lepšie než obálky mi však idú mapy. Nehovorím, že sú nejaké svetoborné, možno niektoré nie sú ani pekné, no definitívne mi idú lepšie než obálky. Tvoria sa mi ľahšie, je to pre mňa väčšia zábava.


*ja viem, že mapy tohto sveta sú stále o tom istom, no táto je ozaj krajšia než tá predchádzajúca. Note: mapka nie je dokončená, jej robenie mi trvá až neskutočne dlho, takže držte palce, aby niekedy bola aj vlastne hotová.

4. Propaguješ svoj príbeh prostredníctvom sociálnych médií?
Nie. Akože, hovorím o ňom na blogu, niekedy zverejním na IG nejakú fotku nejakej kresby, ktoré majú nejakú súvislosť s Tieňmi a kosťami, ako napríklad dávno som uverejnil na IG kresbu jednej postavy z môjho príbehu. (Aby sme to upresnili, tá kresba je kresba masky a nie tváre, takže tak.)
Ale inak svoj príbeh doslovne nepropagujem.
No určite ho budem propagovať v štádiu, kedy sa rozhodnem, že okej, je to "čitateľné" a "chcem, aby si to prečítali aj druhí."


„Axtelius uchopil meč vo svojich rukách tak silno ako nikdy pred tým. 
Monštrá nedokázal opísať, boli ako živé tiene, no zároveň oveľa nebezpečnejšie a mŕtve. Ako lietajúce zhnité kostry mŕtvol, ktorých koža vymizla rokmi hnitia. 
Zaútočil na jedného, jeho dokonalý výpad neurobil démonovi absolútne nič. 
Urobil ďalší, tento krát ešte lepší výpad, ten ktorý si bystril celé roky a vedel ho naozaj umne, no ďalšie kostnaté monštrum mu prelomilo mocný a tvrdý meč zo starej lesklej ocele vo dvoje. Bolo to desivé. 
Prišlo ďalšie monštrum zlostné sťaby prišlo z pekla a škaredé ako to najhoršie zúfalstvo a zaútočilo na Axteliusa. 
Axteliusa odhodila moc démona na zem, po tvári sa mu tiahla veľká rana a ruky mu obaľovali naraz ohne ako tomu najlepšiemu Zažíhačovi. A v tom...
Axteliusa pohltila čarovná moc."


5. Ako príbeh propaguješ?
Ako som spomínal, svoj príbeh doslovne nepropagujem. No sem tam sa objavia na blogu články, na instagrame jedna či dve fotky a napríklad na FB uverejňujem také tie prekročenie hranice slov v písaní, čo ma vždy tak povzbudí, napríklad keď prekročím 50 000 slov, často sa v nejakom článku objavia nejaké úryvky a podobne...


6. Máš čitateľov a betareaderov?
Nie. No som v štádiu, kedy príbeh ešte len píšem (už som ho pred dvoma mesiacmi dopísal, no teraz ho prepisujem a viem, že ho prepisovať ešte tretí a možno štvrtý a možno xtý raz budem), no pozerám na yt videá autorov, ktorý majú skúsenosti s betareadermi. Naozaj sa o túto tému zaujímam a snažím sa získať o nej čo najviac poznatkov, pretože viem, že keď TaK dopíšem, tak určite chcem nejakých betareaderov, ale zároveň si uvedomujem, že to nie je len záležitosť "prečítaš to a povieš mi tvoj názor", pretože betareaderi majú byť vašimi najväčšími pomôckami.
Napr.: ak sa veľa betareaderov zhodne, že táto kapitola nie je vôbec zaujímavá, tak máte možnosť ju upraviť poprípade vymazať a z toho vyplýva, že normálny bežný čitateľ nebude čítať niečo, čo ho nudí a nezaujíma.


"Axteliusa zobrali hviezdy a ľudí už nezastrašovali démoni...aj keď, povedzme si pravdu, Kain, posledné nedele v mesiaci sú vždy tie najhoršie.“ 


7. Mal by si odvahu poslať rukopis do vydavateľstva?
Nie. A popravde, ani ju nemám. Akože, celý čas sním o tom, že napíšem nejakému vydavateľstvu a budem prosiť všetky nebesia na svete, aby som mal šťastie. (Skôr to závisí od vás, ako od šťastia. Ale aj tak.)
No na druhej strane....skúšal som si pár krát napísať do wordu niečo ako mail, v ktorom posielam rukopis vydavateľstvu. Ak poznáte nejaké články, o také správne napísať, aby to nebolo nudné, aby sa v tom človek zorganizoval, tak určite poradte....pretože teraz som v takom štádiu, že si myslím, že po tých mojich prejavoch si nikto nebude chcieť čo len názov prečítať mojej knihy, nieto ešte čítať príbeh.


8. Máš vlastný web zameraný na príbehy?
Minulý rok som cez leto vytvoril jeden taký. Po niekoľkých dňoch som zabudol heslo, a aj napriek všetkým dostupným funkciám googlu som sa na to vykašľal, pretože mi to už prišlo zbytočné.
Uvedomil som si, že tento blog nemusí byť len výhradne zameraný na knihy.
Veď aj tak, je príjemné aj pre vás aj pre čitateľov urobiť raz za čas nejaký iný článok, než mať neustále článok za článkom celkom knižný.






2 komentáre:

  1. Super článok aj ukážky príbehu. Zdá sa mi, že si sa od uverejnenia prológu - myslím, že to bol prológ - o dosť posunul v písaní vpred. Aj drabble, čo si napísal, bol skvelý. Moon sa páčil najviac zo všetkých. :D
    Inak k tomu siedmemu bodu, že ako osloviť vydavateľstvá. Odporúčam ti najprv získať betareaderov a až potom niekoho oslovovať. Bez menších gramatických, logických a štylistických opráv to ani nemá zmysel, lebo autor si svoj text sám neviem upraviť... pokiaľ to teda nie je nejaký génius, no chyby sa nájdu vždy.
    A na to, ako osloviť vydavateľstvo, asi nie je žiadny poriadny návod, lebo nemáš nikdy istotu, že sa ozvú. Ja som asi tri vydavateľstvá oslovila, ale to ešte dávnejšie. Jedno bolo fakt divné a rovno mi po dvoch mesiacoch, čo som naň už zabudla, poslalo poštou zmluvu na vydanie. No pozerala som na to ako puk, že čo to je. A iné vydavateľstvá zase neodpisujú. Teraz ešte s autormi aj tak pekne vybabrávajú, že takmer všetci si napíšu na stránku, aby autori posielali rukopisy iba cez internet, ale pritom na také vôbec neodpovedajú a môžu to zvaliť na fakt, že im to ide priamo do spamu alebo si nastavia automatické odpisovanie.
    Ako napríklad jedno nemenované vydavateľstvo, ktorého som sa pýtala, či prijímajú rukopisy fantastických príbehov na pokračovanie a na to mi došla o chvíľu automatická odpoveď, že teraz neprijímajú žiadnych recenzentov. :D
    U nás je to s vydaním dosť na prd. Pokiaľ si teda nenaškrabeš prachy a nevydáš knihu na vlastné náklady.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, to ma naozaj potešilo!! :-)
      Máš naozaj pravdu s tým vydávaním. Pred možno dvomi rokmi som si myslel, že vydanie vlastnej knihy na vlastné náklady je blbosť a úprimne, nechápal som to. Teraz, keď mám za sebou rôzne články, videá a podobne, kde sa o tom hovorí, to nie je až taká hlúposť a keby mám povedať pravdu, skôr väčšie percento dávam práve k tejto možnosti, pretože ako si povedala (napísala), u nás to je na prd. :D :D :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!