sobota 14. januára 2017

10 (serióznych) vecí, ktoré pochopí každý milovník kníh


Keďže je tá sobota (prajem všem krásny deň) a všetko je také "pohodovejšie", rozhodol som sa, že aj dnešný článok by mohol byť taký pokojnejší, na odreagovanie a snáď sa pri ňom aj zabavíte. Ak milujete knihy rovnako ako ja a vôňa strán a ich ševeliaci zvuk je pre vašu dušu tým správnym balzamom, tento článok je práve o vás. Pretože tieto veci pochopíte len vtedy, ak ste knihomoľ s veľkým K a z celej duše. Toto je sirius biznis. A veľa ľudí ani nevie, aké to je sirius. 



1. Keď dočítate vážne dobrú knihu, no nemáte sa s kým o nej porozprávať (rozumej: nemáte niekoho, s kým by ste si pokecali o všetkých tých spoileroch)
Toto je jedna z najhorších vecí a ešte horšie je to, že sa mi to často stáva. Prečítam vážne úžasnú knihu, o ktorej by som sa chcel s niekym porozprávať, pokojne viesť aj niekoľko hodinové dialógy, lenže nik nie je zvedavý na moje spojlery, všakže?



2. Keď idete do kina s kamarátmi na film, ktorého knižnú predlohu ste čítali, chcete o nej hovoriť, no nikoho to nezaujíma.
Tiež jedna z najhorších vecí. Vyjdete z kina, svojim kamarátom chcete povedať o veciach, ktoré boli v knihe a vo filme nie, o zmene istých scén v adaptácií a tak ďalej a tak ďalej...lenže vy rozprávate a vašich kamarátov, ktorým stačí priemerný film s nie príliš vyvinutou zápletkou, to ale vôbec, vôbec nezaujíma.



3. Keď hľadáte tú správnu pozíciu na čítanie.
No tak. Komu sa toto nestalo? Dobre, nech je kniha akokoľvek úžasná...aj tak potrebujeme pri nej absolútny komfort, no nie?


4. Keď máš viacej verzií jednej knihy a ostatní to jednoducho nepochopia.
Myslím si, že toto pozná každý booklover a fanboy či fangirl. U mňa to je presný príklad s HP, kedy tých kníh mám neskutočne veľa. Ani nehovorím, koľko verzií si chcem ešte len dokúpiť, moji rodičia (rozumej neknižní ľudia) už vám dohovárajú za to, že ste mohli mať v poličke viacej miesta, keby nemáte štyri verzie tej istej knihy. 



5. Keď nemáte miesto na knihy a niekto vám povie, aby ste tie ostatné predali.
Neznášam takýchto ľudí. Samozrejme, ako správny knihomoľ, aj vy máte preplnenú poličku na prasknutie, alebo aspoň tak, že sa poličky mierne ohýbajú. Samozrejme, ako správny knihomoľ sa na to s láskou posťažujete...a čo dostanete ako odpoveď od "neknižného" človeka? Že tie knihy, ktoré zaberajú miesto, máš predať...pretože, samozrejme, na čo sú ti knihy, ktoré si prečítal, stále doma, preplňujúc ti poličku?



6. Keď nemáte ani jeden centimeter voľného miesta na knihy v CELOM bite.
Šľak ma ide trafiť.
Máme mobily, máme tlačiarne, máme powerbanky, máme roboty, máme hocičo, o čom sa nám prisní...tak prečo nemáme knižnice s nekonečne veľkým priestorom?



7. Keď máš peniaze a všetci si myslia, že si kúpiš niečo "užitočné" (rozumej handry či iné nepodstatné, príliš predražené veci)...a ty vpochoduješ do kníhkupectva a minieš všetky peniaze.




8. Keď sa ťa niekto spýta, o čom je kniha, ktorú práve čítaš, no vôbec ich to nezaujíma
Toto sa mi stáva neustále v škole. Keďže nechodím na obedy a obedová prestávka trvá pol hodinu, ako správny knihomoľ tento čas vypĺňam v svetoch, ktoré mi ponúkajú knihy. Potom si to všimne jeden spolužiak, potom druhý, potom tretí...zaujímajú sa, o čom kniha je, no vy keď začnete rozprávať, samozrejme dobre viete, že ich to absolútne nezaujíma. Moja otázka však pre takýchto ľudí znie: načo sa teda pýtate?


9. Keď sa ťa niekto spýta, aká je tvoja najobľúbenejšia kniha.
Okej, viem, že toto sa opakuje neustále. Lenže aká to je len obrovitánska pravda! Čo to je vlastne za otázku? "Najobľúbenejšia kniha"? JEDNA? Ja ich mám viac než by bolo treba. A určite aj vy.


10. Keď snívaš o knihe, že by z nej bol urobený úžasný film.
Presnejšie, ten ideálny film by mal trvať 19 hodín a PREDOVŠETKÝM by mal obsahovať každý najmenší detajl z knihy, na ktorej je založený.
Keď som bol úplne malý a o filmoch rozprávali v telke "podľa svetoznámej knižnej predlohy.." tak som si myslel, že film a kniha budú také isté. Aká to len hlúpa naivita! Och.


A čo vy? Stotožňujete sa s nejakými "problémami?"
A s ktorými nie?




5 komentárov:

  1. Rozumím všem bodům kromě čtyřky. Čtvrtý bod je jediný, který se mě netýká. :D Když už tu knihu jednou doma mám, tak nemám potřebu si ji pak pořizovat znovu. A když už, tak to staré vydání prodám. :D Ale jinak s tebou ve všem ostatním naprosto souhlasím! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 5. a 6. je môj večný problém. Moja starká mi vždycky povie, aby som nejaké knihy predala, keď nemám miesto, ale ako?! Ako to môžem urobiť? Však som si väčšinu sama kúpila, tak načo ich predávať? A ako by som sa ich mohla zbaviť? 6. bola tieto Vianoce trochu zažehnaná lebo Ježiško doniesol knižnicu, ale už je plná. Kill me. :D Inak perfektný článok, poznám všetky body a výborne si to napísal, dobre som sa zasmiala. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaaaj, s tou knižnicou to mám rovnako :DD Mám nové poličky, a keď sa ešte len dávali, tak som si myslel, ako mi pribudne miesto, pričom sú teraz preplnené :DDD
      Ďakujem! :-))

      Odstrániť
  3. Ja sa s tebou v bode pri handrách a knihách asi nezhodnem. Handry totiž nakupujem rovnako rada ako knihy :D :D A pokiaľ ide o to miesto na knihy a ich predaj. :D Neviem, či som o to menší knihomoľ, ale ja si myslím, že ak ma nejaká kniha nenadchla, je správne ju predať. však načo by mi zaberala miesto, ktoré budem potrebovať na oveľa lepšie knižky? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvelý článok :D Našťastie s tým kinom to u mňa neplatí, obvykle chodíme partia knižných maniakov, takže vedieme vášnivé debaty :D Ale v mnohých bodoch sa zhodneme :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!