štvrtok, 23. februára 2017

...a práve som sa zamiloval do písania autora...


Dnes som premýšľal, že akú tému dám do ďalšieho článku. A už dlhšie som chcel urobiť akýsi zoznam kníh, ktoré sú napísané naozaj krásne, aspoň teda z môjho pohľadu. A síce ešte teraz pri písaní váham, pretože...ak mám pravdu povedať, istým spôsobom sa bojím, že ma zasypete poznámkami ako "sú oveľa krajšie napísané knihy..." a tak :DD Ale, dúfam, že sa pochopíme a dúfam, že sa v tomto zozname zhodneme!
*malá poznámička na začiatok: do zoznamu som napokon nedal Harryho, pretože je to Harry Potter...a v takýchto článkoch by sa objavoval stále :D


⇻ 5. K R O N I K Y   N A R N I E ⇺


Narnia je jednoducho klasika. Je naozaj krásne napísaná a síce je pravda, že sa autor občas opakuje aj čo sa týka slov, je mi to kompletne jedno. Táto séria je bohatá na veľa vecí, jednými z nich sú aj príbeh, písanie, myšlienky a metafory. Keď som začal čítať túto sériu, bolo to tuším cez leto, moje písanie sa zasa len o čosi zlepšilo.


⇻ 4. S É R I A   D C É R A   D Y M U   A   K O S T Í 


Túto sériu mám doma už vyše dvoch rokov...myslím? A síce nie je preložená do slovenčiny tretia čas a ani nebude, čo ma veľmi mrzí a nechápem to, táto séria je tiež bohatá viacerými vecami.
Keď som ju začal čítať pred tými dvomi a čosi rokmi tak sa mi to nepáčilo. Pravda je taká, že som tomu neporozumel. Dcéra dymu a kostí je veľmi bizarný príbeh a človek, keď ho číta, musí premýšľať, čo som vtedy taký čitateľ nebol...vtedy som čítal debilinky ako Draki. Vážne?!
ALE!, momentálne čítam druhý diel a táto séria si získala moje srdce. Jednotka je napísaná krásne a úžasne zároveň, poeticky a Laini Taylor má rozhodne ten "dreamy vibe", čo ja najviac milujem, aj keď neviem nájsť také knihy, ktoré by ním boli písané.
Druhá kniha už, ak ste čítali tak viete, nie je písaná až takým poetickým a fantasmagorickým štýlom. Je to pre to, že druhá kniha je oveľa temnejšia, vážnejšia a zameriava sa na vojnu, pričom jednotka je úvod do sveta - do krásneho sveta, bizarného a fantastického, plného tajomstiev a skrytých nástrah.


⇻ 3. N O Č N Ý   C I R K U S ⇺


Nočný cirkus je kniha, o ktorej ste počuli, aj vďaka mne - neustále o nej píšem na nete, neustále ju odporúčam a vychvaľujem. Krásny príbeh, úžasné postavy a písanie brilantné. 
A ako môžete vidieť, použil som fotku z recenzie, pretože som ju zabudol odfotiť.


⇻ 2. S É R I A   P I E S E Ň   Ľ A D U   A   O H Ň A ⇺


Momentálne čítam druhý diel, ktorý je, bohužiaľ, veľmi roztiahnutý na môj vkus, no môžem povedať, že táto séria je napísaná majstrom. Nejde o príbeh, nejde o svet...(ak sa o tom bavíme v tomto článku)....ale jeho vety sú jednoducho krásne. Veľmi úžasný spisovateľ, ktorý vás naučí o písaní veľmi veľa! :-))


⇻ 1. J O N A T H A N   S T R A N G E   A   P Á N   N O R R E L L ⇺


Predsa len som musel zvoliť pre prvé miesto tejto knihe,(pretože čím viac čítate, tým viac spoznávate podobné knihy...čo ma vedie k tomu, že takýchto článkov bude mnoho mnoho mnoho) pretože je jednoducho spektakulárna! (áno, použime to slovo)
Táto kniha je jednoducho klenot. 
Na začiatku je to veľmi náročné, náročné, náročné, náročné..., no ku konci si povzdychnete a uvedomíte si, aký úžasný je tento príbeh a aký úžasnejší je ešte štýl, ktorým píše autorka, ktorá je jednoducho...ani to neviem popísať. (existuje nejaké slovo, ktoré by som mohol použiť?)



Zhodneme sa aspoň s jednou knihou?
A aké knihy počarovali vám svojim štýlom písania?
Nejaké odporúčania?




1 komentár:

  1. Nočný cirkus mám aktuálne rozčítaný, aj keď už dlhšiu dobu, lebo na tú knihu potrebujem takú "špeciálnu náladu", alebo ako to nazvať, proste nie ako niektoré jednorázovky ku káve :-). Štýl je zaujímavý a v podstate sa mi páči, len sa mi zdá občas divné to preskakovanie v časoch - raz je to písané v prítomnom, inokedy v minulom a neviem, či je to len prekladom, ale proste mi to tam občas preskakuje a potom sa nad tým zamýšľam viac ako nad dejom :D
    Nedá mi to a musím spomenúť aj Draki, tiež som to čítala a áno, je to brak, štýl mi v podstate išiel celý čas na nervy, ale napriek tomu som si tú knihu vybrala, lebo som sa potrebovala inšpirovať, čo sa týka dračích nápadov a niektorých detailov a isté malé časti boli predsa len užitočné :-). Preto neodsudzujem tak "úplne" žiadnu knihu, aspoň moje presvedčenie mi to nedá a pokúšam sa hľadať vo všetkom čosi pozitívne :D
    Čo sa týka všeobecne, ja osobne mám vcelku rada aj ja-rozprávanie, s tým, ak má hlavný hrdina špeciálny sarkastický slovník, na takýchto knihách si viem naozaj čitateľsky pochutnať. Pri tomto mi napadla teraz trilógia Bartimaeus, ktorú som čítala pekných pár rokov dozadu, ale rada na ňu spomínam. Ak poznáš niečo fajn v tomto štýle, budem vďačná za tip :-)
    Samozrejme, tie naj klasiky predsa len navždy ostanú Harry a aj Pán prsteňov, neviem, či to niekto niekedy ešte prekoná, ale možno sa to viaže aj na tú sentimentalitu, že sme s nimi vyrastali :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!