nedeľa, 19. februára 2017

...Aj o tom, ako mi Jack Rozparovač nahnal strach...


Áááá...prajem krásnu nedeľu! Ja neznášam nedele. Ešte viacej ako pondelky a to je práve dôvod, prečo do jedného z príbehu som práve nedeľu ustanovil ako deň, kedy sa dejú všetky hrozné veci: hlavy sú sťaté, postihnuté deti vrhnuté do priepastí a prichádzajú príšery...ale anyway! Táto nedeľa je pre mňa iná, pretože, samozrejme, máme prázdniny! KOneČNE!
Ale, to boli zbytočné keci, tak poďme radšej k veci: dnes tu mám článok o niekoľkých veciach, medzi to tu nájdete pár kratulinkých "ukážok" z môjho najnovšieho príbehu, ktorý momentálne píšem...a na konci článku uvidíte obálku! Áno, presne tú, ktorú považujem za zatiaľ najkrajší výtvor v ps, aký som kedy vytvoril!

Buck's Row:
ulička, kde sa našla (vraj) prvá obeť
Jacka Rozparovača
First things first, môj najnovší príbeh s názvom Snívač, tieň a polnoc sa čiastočky odohráva v Londýne, presnejšie vo Whitechapel v roku 1888. A čo to znamená? No, okrem úžasnej atmosféry a prostredia, ktoré milujem, aj research, čo je troška...škaredšia časť písania. Keď som písal doteraz príbehy (o nových svetoch, ktoré som si vytvoril sám), bol research taký nič-moc, skôr sa to týkalo vlastného záujmu, ako napríklad 'ako vybudovať svet', alebo ako napríklad 'napísať realistický magický systém' a podobné veci, ktoré som si vyhľadával z vlastnej vôle. (Aj tak si však myslím, že je to dôležité, aj keď sa to zdá ako zbytočná príťaž.) Keďže však poprvý krát píšem príbeh odohrávajúci sa čiastočky aj v našom svete, no - čo je najhlavnejšie - v inom čase, tu prichádzajú fakty, história a ďalšie malé blbovinky, ktoré si treba prečítať, preštudovať a naučiť sa to ako pytagorovú vetu. A k tomuto sa chcem určitým spôsobom vyjadriť. (áno, áno, kedysi som písal Jacksona Halla, ktorého príbeh sa tiež odohrával v Londýne, ale...ehm, vážne? Niekoľko krát som tam povedal, že býva v Londýne a to bolo tak akurát všetko. Čiže nič.)


„Diabla spoznáš v momente, kedy zbadáš, že ho držíš za ruku.“


 :
proste len kúl noviny
Priznávam, research je istým spôsobom nudný, otupný a niekedy to skazí chuť do samotného písania, no keďže sa ten môj týka Jacka Rozparovača, pre mňa je to veľká zábava! Vždy som bol zaujatý príbehom tohto vraha, ktorý má potenciál byť vlastne ženou...to je zvláštne...ale!, vždy ma to fascinovalo. Ako veľmi je ten príbeh istým spôsobom magický, fantastický, nadprirodzený a temný...no k tomu všetkému skutočný! No, čo som však chcel povedať je fakt, že každý deň sa snažím niečo viac dozvedieť. A vedzte, že neustále nad tým premýšľam. Ako je možné, že tento "fantóm", nemá tvár? Musím sa priznať, že niekedy informácie a fakty, ktoré sa dozviem, mi až naženú zimomriavky. Vážne. Je to šialené. Ale keby mám možnosť ísť do tej doby, pokojne by som šiel. (Znie to divne, ale znie to divne, pretože divný som ja.) Inak, malá otázočka: aj vás fascinuje Londýn v tomto období tak veľmi ako mňa? Odjakživa som miloval Londýn, no ešte väčšmi milujem Londýn v týchto časoch, kedy mi pripadá ako mestečko z hororovej rozprávky. Neskutočné. Len si pomyslite, že nejaké mesto tu na Slovensku malo takú históriu :DD Košický fantóm!


„Ľudia hľadajú Jacka Rozparovača, pri tom všetkom však zabúdajú na to, 
že je to len maska.“


Ináč, tiež vám čo-to poviem k hudbe, ktorú počúvam pri písaní Snívača. Playlist, ktorý má zatiaľ štrnásť skladieb, je neskutočne bombový, priznávam :D 
Nachádzajú sa tam rôzne soundtracky a instrumentals, všetky sa však delia do takých dvoch skupín: magicko-záhadno-rozprávková skupina a potom tá temná, vražedná a Jacko-Rozparovačská. A z tej mám práve jednu skladbu, ktorú som schopný počúvať niekoľko krát za sebou a píše sa mi pri nej fakt super. A pri tom je zo série hier, ktorú všetci pre niekoľkými rokmi okolo mňa hrali a ja som na ňu nadával. A po tomto soundtracku mám nutkanie do tejto hry jaksik nakuknúť... Ale, na to samozrejme nebudem mať čas, pretože mám v pláne celý týždeň prázdniny stráviť písaním!


Mimochodom, tiež som si (ako inak) stihol vytvoriť pinterestovú nástenku k tomuto príbehu a myslím si, že je celkom zaujímavá, takže ak sa napríklad nudíte alebo vážne je vám čas príliš dlhý, môžete čeknúť kúl obrázky a fotečky :-) Na tejto adrese, samozrejme. :))



„Dievčatá sú ako ruže, dcéra. Krásne, voňavé, okúzľujúce... 
nezabúdaj však, že ruže majú aj tŕne. Tie pichajú, ubližujú a prinášajú bolesť. 
Raz však spoznáš chlapca, ktorý bude milovať aj tie.“



Aaaa...prišiel čas, moment, na ktorý som sa nesmierne tešil! Obálka k Snívačovi! Čo naň vravíte? Ja som neskutočne rád, ako to s touto obálkou dopadlo, a to poviem narovinu, najprv som to len šiel skúsiť, že skúsim takýto štýl, a napokon som sa do toho zamiloval :DD Možno nie je najdokonalejšia na svete, mne sa veľmi páči, vystihuje príbeh presne a ako som niekoľko krát povedal, zatiaľ je to asi najkrajšia vecička, ktorú som v photoshope stvoril :-D



Aký máte názor na research? Robíte ho, či naňho kašlete?
Beriete to ako niečo dôležité, či naopak?
A čo čítate? Akou knihou si spríjemňujete deň?
A čo budete robiť cez prázdniny? 



6 komentárov:

  1. Tá obálka je úžasná :O! A celé to znie fakt zaujímavo. To mi pripomína otázku... Áno aj mňa fascinuje toto obdobie, takže o to lepšie znie tento príbeh :D. Držím palce :).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Obálka je neskutočná! :) Klobúk dole, isto by ma zaujala, keby ju niekde vidím. Jack Rozparovač je už akoby klasika. Takže som zvedavá na tvoj príbeh, ak sa k nemu dostanem niekedy.
    Fascinuje ma, že je práve takým fantómom, ako si ho ty nazval. Veľa tajomna a pritom desivé. :) A k tomu tá atmosféra Londýna.. och, rozplývam sa, hah.
    Zo súčasnosti sa mne osobne páči aj príbeh Zodiaca, ak si o tom už počul.
    Veľa nápadov pri písaní :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, nesmierne ma to teší! :))
      O Zodiacovi, som samozrejme počul, aj jeho príbeh je pre mňa neskutočne zaujímavý, ale ja som vždy inklinoval skôr akosi k Jackovi :DD
      Ďakujem! :))

      Odstrániť
  3. Ahoj,
    Vybrala som ť a do zoznamu naj slovenských blogerov.

    Článok spadá pod Sme, tu je link
    https://fici.sme.sk/c/20445309/10-najlepsich-slovenskych-kniznych-blogov-alebo-co-vznikne-ak-milujete-citanie-a-pisanie-zaroven.html?ref=tit

    Ak môžem poprosiť, zdieľaj.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Obálka? Klobúky dole až na zem. So svojou som spokojná ale toto musí vyžadovať úplne iné schopnosti. Osobne by som bola veľmi zvedavá ako vznikla (ak by si mal chuť popísať proces aj s obrázkom alebo dvoma, určite si prečítam =D). Obdivujem, že chceš ísť do "reality" - osobne by mi to prišlo obmedzujúce a samozrejme ten rok - netrúfala by som si písať o niečo čo tak výrazne nepoznám. To chce, možno by som až povedala, skutočného autora =D.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!