pondelok, 13. februára 2017

Zopakoval by som si to ešte raz! | Fantastic beasts Screenplay

Autor: J.K.Rowling
Počet strán: 300
Originálny názov: Fantastic beasts & Where to find them - Original screenplay
Séria:
Diel: -
Žáner: Scenár, Fantasy
Vydavateľstvo: Arthur A. Levine Books

When Magizoologist Newt Scamander arrives in New York, he intends his stay to be just a brief stopover. However, when his magical case is misplaced and some of Newt's fantastic beasts escape, it spells trouble for everyone… Fantastic Beasts and Where to Find Them marks the screenwriting debut of J.K. Rowling, author of the beloved and internationally bestselling Harry Potter books. Featuring a cast of remarkable characters, this is epic, adventure-packed storytelling at its very best. Whether an existing fan or new to the wizarding world, this is a perfect addition to any reader's bookshelf.





“NEWT
My philosophy is that worrying means you suffer twice.”
V novembri sme sa dočkali filmu Fantastické zvery a ich výskyt, ktorý bol naozaj úžasný, spektakulárny a jedinečný. Jedným z dôvodov prečo je určite ten, že scenár napísala J. K. Rowlingová a tento scenár je vlastne aj jej akýmsi "scenárskym" debutom. Ja som sa knihy nemohol dočkať, a síce som už nevedel čakať na slovenský preklad (kde to Z v slove zvery je naozaj škaredé, pretože je obrátené) a preto som si prečítal scenár po anglicky. Malý tip: ak začínate s angličtinou, toto je ako stvorené pre vás!


Musím priznať, že do knihy som šiel s veeeeľa obavami. Asi najviac obáv, čo som mal v živote pri štarte knihy. Vážne. Naozaj som sa bál, že to nevyjde. Pretože u tejto knihy som mal pocit, že buď, alebo. Buď to bude úžasné, alebo to bude odfláknuté a dosť tomu dávalo aj hodnotenie na gr - ktoré je tiež istým spôsobom rozdelené na dve polovice - tí, ktorým sa to nepáčilo a tým, ktorým sa to páčilo až moc. A ja som nesmierne rád, že som predsa len jeden z tých, ktorým sa tento scenársky debut kráľovnej Rowlingovej veľmi páčil. A napíšem vám prečo, aj keď to nechcem akosi rozťahovať, pretože som väčšinou bodov zhrnul aj v akomsi "filmovom názore", ktorý dakde nájdete na blogu.
Neviem čím to je (a možno za to čiastočky môže aj film), no postavy sú veľmi realistické a "rastú" v priebehu príbehu. A ani nehovorím, ako veľmi ich milujem! Newt a Tina sú asi ten najlepší, nakrajší a najrealistickejší pár aký som v živote kedy čítal. Queenie je jednoducho best, Jacob taktiež a spolu sú ešte lepší. Tieto dve postavy sú tie, ktoré majú istým spôsobom odľahčiť príbeh, odpútať pozornosť a urobiť vážne a temné scénky krajšími a menej vážnymi. Nie sú však robení len na to, ako by ste to očakávali. Všetky postavy majú vlastné príbehy, vlastné cesty a čo sa mi najväčšmi páčilo, že aj napriek koncu, ktorý by niektorí skrášlily, každý si zasa šiel istým spôsobom vlastnými cestičkami, pretože...mám pocit, že to tak jednoducho chodí. Každá postava má vlastný príbeh, vlastné starosti a vlastné myšlienky.
Čo sa týka ostatných postáv, k tým utrúsim len čosik. Graves, tak to je mizerný kretén, ktorého by som najväčšmi preplieskal. Musím však priznať, že keby ho stretnem na ulici, vytiahne prútik a povie mi, že mi za niečo "dá" mágiu, ihneď by som k nemu pricupkal. (Aj keď by bolo divné, keby prišiel na bielej dodávke...a ponúkal mágiu...hihihihihhi.) Credence, tak to je veľmi zložitá postava. Na jednej strane nepatrí k mojim obľúbencom, no dokážem sa doňho vcítiť a poľutovať ho. Mary Lou, iste vieme, že je to tá najväčšia sviňa na svete. Anti-witch bitch. A čosi k ďalším: Madam Picquery, tak to je tiež taká postava, o ktorej si neviem čo myslieť....mrcha, ale zároveň ju chápem. Chce mať všetko pod kontrolou a predsa len, celý čarodejnícky svet má na pleciach a robiť kompromisy je vážne sirius biznis. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt fantastic beasts

Čo sa týka tvorov, neviem odkiaľ sa vykľuli v mysli J. K. Rowlingovej. Sú vážne super, fantastické do špiku kosti a čo je úplne na nich šupa je fakt, že všetky majú svoje vysvetlenie, históriu a podobné veci. A ani nemusím spomínať, že Niffler (pre niektorých Ňuchač) je best. Keby som mal vymeniť všetky psy na svete za jedného (mojeho) Nifflera, urobil by som to. (Ja viem, je to kruté, zbite ma, zabite ma, stýrajte ma. Ale nepomôžete si. Niffler je Niffler a ja chcem, aby bol skutočný, aby mi vždy utiekol a aby kradol zlato v obchodoch...chcem ho!!! Ehm, teda Nifflera, aj keď zlato by tiež bolo fajn, džast sejin.)


No, aby som to zhrnul, táto kniha bola jednoducho ahhhhmazing. Dej plný dobrodružstva je jednoducho krásny a plný nástrach zároveň, postavy mi priľnuli k srdcu akoby som o nich čítal desať dlhých kníh a fantastické zvery taktiež. (Špeciálne Niffler, ak ste to doteraz nevedeli.)
Čo sa týka ešte tej angličtiny - okrem zopár náročnejších slov mám vážne pocit, že toto je skvelá knižka pre vás, ak začínate čítať v angličtine, či chcete sa v nej posunúť o krok ďalej. Príbeh je rýchly, strany ubiehajú pred očami megagigarýchlo, pretože jednak je text zarovnaný väčšinou na stred, písmenká sú vážne veľké, odseky a riadkovanie taktiež a na každej strane máte minimálne tri ilustrácie, pri čom je vždy po istej časti jedna strana jednou takou celá zaplnená.
Pravdupovediac, keď som knihu dočítal, cítil som sa strašne osamelo a z reality mi bolo zle. Určite si túto krásnu jazdu ešte raz zopakujem!
(A film taktiež, pretože bol eňo-ňuňo.)
Keď teraz o tej knihe tak píšem, je mi vážne smutno za tým príbehom a postavami.
Prečo tento wizarding world nie je skutočný a postavy tiež?
Percentuálne hodnotenie: 100%



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Preškoly.sk
Zamilovať sa do postáv (a Nifflera) môžete na tejto adrese.



Čítali ste túto knihu? Aký máte naň názor?
Páčil sa vám štýl, akým je kniha písaná? Či vám skôr nesadol?
A čo vravíte na postavy? Tiež ich tak veľmi máte radi?
A Nifflera?
(Počkať. To nie je otázka. Samozrejme, že ho milujete!)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár a názor!