pondelok, 6. februára 2017

Zo zákulisia príbehov | čo o tvojom príbehu povie hudba?


Aaaahhh...ani neviete, ako dlho som čakal na túto časť! A konečne je tu a ja sa neviem dočkať odpovedania na otázky. Anyway, tento skvelý projekt vymysleli spolu blogerky Moon a Lyn, ktoré určite poznáte a ak nie, hodte očko na ich super blogy.


1. Počúvate pri písaní alebo počas vymýšľania nových nápadov hudbu?
To veľmi, ale veľmi závisí. Niektoré scénky si ani neviem predstaviť, že ich budem písať bez hudby - čo sú teda vždy len soundtracky k filmom, také tie instrumentals a podobné, kde sa nespieva, pretože by som prestal písať a spieval by som tiež. Čo sa týka toho písania, tak tam (keď počúvam) počúvam hudbu podľa typu scénok a musím povedať, že mne to riadne pomáha. Pretože ak píšem napríklad scénku, ktorá má istým spôsobom navodiť taký creepy mood alebo aj vystrašiť, niekedy sa jednoducho neviem dostať do toho príbehu, do tej nálady, do tej atmosféry - a tu mi práve najviac pomáhajú tie rôzne filmové soundtracky a rôzne instrumentals.
A čo sa týka vymýšľania nových nápadov - hudba je jedna z mojich najväčších múz. Keď jednoducho dám do uší slúchadlá, mozog mi začne produkovať rôzne scénky, kde (naposledy) psychopat svojej malej dcére odsekáva jeden po druhom prsty a nakoniec jej povie, že sa z toho ponaučí. Viem, že to znie creepy, ale tá scénka je taká, že ten psychopat má pravdu. To dievča sa ponaučí. 
Aj keď bez prstov.
Hihi.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt creepy smile gif


2. Aká pesnička vám hneď pripomenie váš príbeh a prečo?
Momentálne som sa pustil do úplne nového príbehu, o ktorom čo-to utrúsim niekedy potom, no čo sa týka Tieňov a Kostí (ehm, ktoré boli premenované, no názov ešte pre istotu nechcem zdieľať), tak je tu jedna pesnička - Summertime sadness od kráľovny Rey -, ktorá je definíciou hlavného hrdinu. Hlavný hrdina Tieňov a kostí je Kain. Kto je Kain? Summertime sadness.
Neviem si pomôcť. Keď počujem tú pesničku, vidím Kaina a jeho myšlienky.



3. Ktoré tri pesničky ste počas písania počúvali najčastejšie?
Tieto tri pesničky mám niekedy aj na "repeat-e", a keď píšete podobný príbeh, ktorý k nim pasuje, sú vážne skvelé a do scénok vás zavedú rýchlejšie než by to bola vaša myseľ.


Ouat má jeden z najlepších soundtrackov aké som kedy počul. A hudba špeciálne k Evil Queen/Regine, sú najlepšie.




4. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najsmutnejšou a s jednou najšťastnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?
Ehm, neviem či mám v príbehu najšťastnejšiu a najsmutnejšiu scénku, nakoľko hlavný hrdina nemá v živote toľké šťastie. Jeho život nestojí ani zamak, no ako som spomínal vyššie - Summertime sadness je presne tá pieseň, ktorá mi vystihuje Kaina, pri ktorej "počujem" Kainovej myšlienky a pri ktorej sa dokážem vcítiť do nepeknej situácií tohto človeka.
Je to zvláštne vysvetliť a sám tomu nechápem, no hudba robí s ľuďmi divy, no čo už. A ja keď počujem túto pesničku, som úplne inde.

Súvisiaci obrázok


5. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najromantickejšou a jednou najdobrodružnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?
Čo sa týka romantiky, tak tá je v Tieňoch a kostiach minimálna. No jedna pesnička sa mi s tým akosi spája a je to pieseň od Lady Gagy s názvom Dope. Neviem, či ste počuli túto pesničku, patrí medzi jej "underrated", no je krásna, plná pocitov a je o láske - Dope je vlastne balada a tú keď počujem, tak istým spôsobom vidím lásku Kaina a princeznej Aerlay.
A čo sa týka toho dobrodružstva, na to mám ďalšie soundtracky, také tie fantasticko-epické, pri ktorých vám až srdce tlčie a istým spôsobom vás "vnútorne nakopnú" a cítite v sebe pri ich počúvaní istým spôsobom adrenalín.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt adrenaline gif


7. Ako by vyzeral váš playlist k príbehu? 
Svoj playlist k Tieňom a kostiam som už dakde zdieľal, odvtedy som doň však už nepridával pesničky, aj keď mi niektoré pribudli. Momentálne píšem nový príbeh a ľudia, poviem vám, je to nápad, aký som v živote nemal - presne ten, ktorý ma donútil v nedeľu v noci (kedy sa pokúšam zaspať, aby som v škole nebol grogy) zapnúť počítať a písať, pretože ten nápad bol jednoducho strašne silný...no, o tom sa rozpíšem neskôr. Čo som však chcel povedať je to, že aj k tomu príbehu robím playlist a musím priznať, že je ešte lepší ako ten k Tieňom a kostiam. (Klik a ste tam.)



8. Počúvajú vaše postavy hudbu? Aký štýl majú najradšej?
Nie, nepočúvajú. Kain je otrok a má dosť krutý a istým spôsobom aj brutálny život na to, aby počúval hudbu - na mieste, kde žije, ani žiadna hudba nie je. Veď načo by si počúval hudbu? Vari pri stínaní hlavy nevinných ľudí a hádzaní postihnutých detí do Priepasti? :DD
A čo sa týka princeznej, Aerlay, tak to, pravdupovediac ani neviem...možno keby ste si prečítali ten príbeh, tak pochopíte, prečo neviem. No, ale je princezná a plesovej hudby sa napočúva a natancuje viac než dosť, nemám pravdu?



9. Hrajú vaše postavy na nejaké hudobné nástroje? 
Možno by aj Kain chcel, nemá však možnosť. Ten chlapčisko dokonca ani nevie čítať, ba ani písať. 
Aerlay vie hrať na klavíri, sem-tam možno dačo zašteboce, no len v rámci faktu, že je princezná a že to k nej jednoducho patrí, ako ďalšie kráľovské spôsoby a podobné hlúposti, ktoré sa vznešené dámy z kráľovského dvora (a obzvlášť princezné) museli naučiť.



10. Máte vo vašom svete nejaký špecifický hudobný nástroj?
Musím pochváliť, toto je veľmi dobrá otázka! A veľmi, istým spôsobom dôležitá k worldbuildingu - môj názor je taký, že čím viac bude ten svoj svojský, tým lepšie. (samozrejme, opakujem, môj názor)
Avšak, bohužiaľ, nad týmto som sa nikdy nezamýšľal. Ono by to ani akože k príbehu vôbec nebolo podstatné, lenže čím viac viete, je pravda, že tým je lepšie.
Ale vážne zaujímavá a dobrá otázka!



A ako to vyzerá u vás s vašim príbehom a hudbou?
Akú hudbu by počúvali vaše postavy?
Ak píšete, potrebujete melódie a zvuky na to, aby ste sa "zasadili" do príbehu?
Pomáha vám hudba pri písaní, či naopak, neviete sa sústrediť?
Máte playlisty?
A čo sa týka čítania - dokážete pri čítaní počúvať nejakú hudbu? (Pýtam sa, lebo ja absolútne nie)
Let me knoooooow




1 komentár:

  1. Pls, pridáš sa k nám do linkovača? Aby sme mali prehľad, kto sa zapojil. :)
    Diki

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!