pondelok, 10. apríla 2017

5 kníh, na ktoré sa veľmi moc teším


Vítam vás pri konečne novom článku, kde vám "ukážem" top päť kníh, ktoré ešte len vyjdu a na ktoré sa veľmi, veľmi moc teším. Na týchto päť si nesmierne brúsim zuby, ani neviete ako naježene čakám, kým si ich budem môcť prečítať, no nájde sa tu niekto, kto tiež stráca prehľad v tom, čo sa vydáva a tak? Ja v poslednej dobe som totálne pomimo, dovčera som ani nevedel, že už vyšla dvojku Acotaru a to je len jeden z mnoho prípadov. Ale poďme radšej k samotnému článku! :-)


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt netvor je zver
Netvor je zver - Peternelle van Arsdale
Vydáva: Slovart

Alys mala sedem rokov, keď sa zjavili požieračky duší. Spolu s ostatnými deťmi ju zachránili a zverili do rúk pobožným dedinčanom v neďalekej osade. Po ôsmych rokov života v strachu sa v Alys niečo zlomí. Cíti, že má niečo spoločné s požieračkami duší, a možno aj s Netvorom, čo obýva okolité lesy. No na duši ju ťaží zvláštny dar, o ktorom nemôže nikomu povedať - okamžite by ju označili za bosorku a upálili. Mladé dievča však dychtí po slobode.
Po rodinnom nešťastí, sa ocitne uprostred toho najtemnejšieho lesa a spomína na detské rýmovačky, ktoré ju varovali pred Netvorom. V lese jej ale hrozí nebezpečenstvo nie len z temných zákutí... ale aj z hĺbky jej srdca i duše. Ani Netvor, ani Alys totiž nie sú tým, za čo ich ostatní považujú. 

Prečo si ju chcem prečítať? Vraj to je strašidelný atmosferický a temný príbeh. Vy viete, že ja také rád. Keď som tieto dve slovíčka počul, bol som ihneď zapredaný.

Poušť v plamenech - Alwyn Hamilton
Vydáva: CooBoo

Amání je neohrožená pistolnice a osud pouště jí leží v rukou. Pouštnímu národu země Mirádži vládnou smrtelníci, ale v divokých, holých pustinách se pořád potulují mystická stvoření z dávných pověstí a někde prý stále čarují i samotní džinové. Na městečku Prachov ale nic mystického ani magického není a Amání se už nemůže dočkat, až z něj zmizí. Jestli zde zůstane, jejím osudem je skončit „buď provdaná, nebo mrtvá“, takže se Amání hodlá z Prachova dostat za pomoci své ostré mušky. Když se na střelecké soutěži setká s Jinem, tajemným a neskutečně přitažlivým cizincem, usoudí, že našla ideální únikovou cestu. Ale za celé roky, kdy fantazírovala o útěku z domova, se jí určitě nesnilo, že odsud uteče před vražednou sultánovou armádou s uprchlíkem hledaným za velezradu na mytickém koni. A určitě nečekala, že se do toho uprchlíka zamiluje… nebo že jí mladík pomůže odhalit mocnou pravdu o tom, kdo Amání opravdu je.

Prečo si ju chcem prečítať? Keď kniha vyšla, bolo okolo nej neskutočne veľa ohlasov a proste veľký bum. Obálka je pekná, zaujala ma, až teda na české vydanie, kde sa mi naozaj to písmo nepáči, ale tak čo už s tým narobím. Všeobecne ma zaujalo na tejto knihe prostredie, exotické a nevšedné rovnako ako opísaná hrdinka.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt bez srdceBez srdce - Marissa Meyer
Vydáva: Egmont

Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů a o ruku ji chce požádat sám Král. Ona má ale jiné sny, netouží stát se Královnou. Když potká na královském plese pohledného a záhadného Šprýma, rozhodne se, že nebude jen figurkou ve hře někoho jiného. Se Šprýmem se začne potají scházet i přesto, že oba riskují Královu nelibost a hněv jejích rodičů. Cath je však pevně odhodlaná zvolit si vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel, šílenství a nestvůr má osud jiné plány.

Prečo si ju chcem prečítať? Najdôležitejšie pre mňa je, že to napísala Marissa. Od nej prečítam naozaj všetko. Navyše je príbeh zasadený do Krajiny zázrakov, je to samostatná jednodielovka a je to origin príbeh, takže tak.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt caraval egmont
Caraval - Stephanie Garber
Vydáva: Egmont

Ať už jste o Caravalu slyšeli cokoli, určitě se to nevyrovná realitě. Je to víc než hra! Je to magie. Scarlett vždy toužila Caraval zažít a letos dostala pozvánku. Jenže vzápětí unese její sestru Tellu tajemný režisér celého představení. Není se čeho bát, Caraval je přece jen zdání. Ale co když ne? Ať už je to jakkoli, Caravalem musí Scarlett projít i se zlomeným srdcem a sestru rychle najít, než se spustí nebezpečný dominový efekt následků a navždy ji ztratí.

Prečo si ju chcem prečítať? Už odkedy vyšla, som mal na ňu zálusk. Lenže prišlo to veľmi rýchlo. Ten bum, ktorý bol u tejto knihy väčší než u ostatných. Naraz to každý čítal, úplne preboha každý, a vždy, keď som šiel na ig a pozrel stories, bolo to len to, že niekto začína Caraval. Caraval, Caraval, Caraval. Bol naozaj vždy a všade a bol som z toho normálne znechutený. (mám aj chuť na to napísať článok.) A ja som rád, že egmont vydáva Caraval takmer ku koncu apríla, kedy už teraz to majú všetci prečítané a je pokoj. Sú tu nejakí ako ja? 

Strange the Dreamer - Laini Taylor
Vydáva: CooBoo

Strange the Dreamer is the story of:- the aftermath of a war between gods and men- a mysterious city stripped of its name- a mythic hero with blood on his hands- a young librarian with a singular dream- a girl every bit as perilous as she is imperiled- alchemy and blood candy, nightmares and godspawn, moths and monsters, friendship and treachery, love and carnage.

Prečo si ju chcem prečítať? Samozrejme, napísala to Laini Taylor. Autorka, ktorá keď čokoľvek napíše, bude to úžasné k čítaniu. Viete dobre, že ona krásne píše. Zasnene, poeticky a lyricky, jej slová sa čítajú jedna radosť, a Strange the dreamer má príbeh znejúci ešte lepšie. Bohovia, tajomné mestá, knihovník v hlavnej roli..(chlapec, áno, konečne!)...túto knihu by som si chcel prečítať v preklade, pretože keď čítam po anglicky, tak neviem si dobre "užiť" to písanie toho autora, čo by som si pri Laini samozrejme chcel. Nuž, neviem či vydržím.



Čítali ste niektorú z týchto kníh? Aký máte naň názor?
Tešíte sa na niektorú z týchto kníh? 
Tiež ich máte vo svojom "can't-wait-to-read" liste?


5 komentárov:

  1. Z vyššie uvedených kníh som čítala Caraval a Poušť v plamenech - mimochodom, fakt otrasný názov. Aj keď čiastočne vystihuje obsah knihy, predsa len je originálny názov omnoho lepší a aj mi znie lepšie. Rebel of the Sands. Viac vystihuje podstatu príbehu.
    Mediálne haló okolo vydania Caravalu bolo až neznesiteľné a musím povedať, že mierne nadhodnotené. Kniha nie je až taká dobrá, aby si podobné haló zaslúžila, ale rozhodnutie je už na čitateľoch. Poznám veľa ľudí, ktorí pri čítaní doslova slintali. Poušť v plamenech sa mi páčila omnoho viac. Je to exotické, dobre premyslené, zaujímavý námet, netradičné bytosti, mágia a v príbehu sa neustále niečo deje. A dokonca je druhé pokračovanie ešte lepšie - čo sa pri druhých dieloch trilógií nestáva vždy.
    Heartless od Marissy mám v čítačke, ale ešte som sa k tomu nedostala. Na Netvora sa tiež ešte len chystám a už teraz sa teším. Ale tiež sa teším na novú knihu od Laini. Píše naozaj dobre a som zvedavá, či sa ešte zlepšila.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na Bez Srdce se už taky klepu a stejně tak se těším na Strange the Dreamer! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Netvor je zver, Bez srdce, Caraval - tak na tieto sa teším tiež :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Z tveho vyberu se asi nejvic tesim na Bez srdce :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Na všetkých 5 sa neuveriteľne teším, dúfam, že si ich pozberám do svojej knižnice čo najskôr!!! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!