štvrtok, 27. apríla 2017

...Ešte nie je koniec | Hvězdy nad Hlavou

Autor: Marissa Meyer
Počet strán: 295
Originálny názov: Stars above
Séria: Mesačné kroniky
Diel: 4,5 (novely)
Žáner: Fantasy, YA, Sci-fi, Retelling
Vydavateľstvo: Egmont

Jak se Cinder ocitla pod ochranou Michelle Benoitové? Co přimělo Winter k rozhodnutí nikdy nepoužít svůj měsíční dar? A co vedlo k uvěznění Cress v satelitu a k Vlkovu postavení alfy v královnině armádě? Fanoušci Měsíčních kronik v této knize najdou devět povídek, v nichž si mohou přečíst o minulosti svých oblíbených postav. Soustředí se na klíčové momenty raného života hrdinů, které ovlivnily jejich budoucí život.




"Jistě. Jsi přece naprogramovaná, nebo ne?" 
Iko zvedla útlou ruku a ukázala na ocelovou protézu. 
"Ja mám taky závadu. Občas zapomenu na to, že nejsem člověk. 
To se podle mě androidům nestáva."


Séria Mesačné kroniky patrí medzi moje obľúbené série a knihy všetkých čias. Postavy, dej, písanie autorky, všetko som si na týchto príbehoch obľúbil do špiku kosti a do najmenšieho detailu. Samozrejme, že som nedokázal odolať aj pri tejto knihe - zbierke všetkých bonusových noviel a poviedok z tohto očarujúceho sveta, ktorý vznikol skombinovaním rozprávok a scifi. Aj napriek tomu, že zbierka obsahuje voľne dostupné poviedky, tiež nám špeciálne ponúka ďalšie príbehy, ktoré môžete nájsť len v tomto vydaní. Stoja však za to?

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lunar chronicles

Strážkyně je príbeh o tom, ako sa Princezná Selene vlastne dostala k Michelle Benoitové. Musím povedať, že táto novela sa mi veľmi páčila (spojler: väčšina z nich sa mi páčila, takže tak), ibaže jednu chybičku predsa len má: na môj vkus tam bolo málo toho "charakterovho oné." Táto novela vôbec nebola o ľuďoch, bola skôr takým vysvetlením, čo sa naozaj stalo a tak. Ja viem, nie je tam čo také s postavami, ich pocitami a emóciami hľadať (aj keď tam boli, tak boli veľmi rýchlo spomenuté) ale aj tak. Strážkyně si odo mňa zobrala 4 hviezdičky z piatich.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lunar chronicles glitchesZávady zasa pojednávajú o Cinderinej minulosti, presnejšie v čase, kedy sa dostala k Linh Adri a sestrám Pivoňky a Perle. Túto novelu, ako mnohí z vás, som čítal ešte dávnejšie, kedy sa mi neskutočne páčila. Aj teraz to bolo neskutočne super a hlavne cute, a osobne som proti názoru, že táto novela je zbytočná. Akože...čo je na nej zbytočné? Ale to je jedno. Veľmi sa mi páčila táto novela. Závady odo mňa dostali 5 hviezdičiek z piatich.

Královnina armáda je kratulinký príbeh o Ze'ev-ovi, teda známejšie, Vlkovi a vlastne o tom, ako sa týmto "Vlkom" popravde stal. Túto novelu som mal najradšej, čo sa týka noviel, ktoré som čítal dávnejšie a boli voľne dostupné. Je to samozrejme preto, že tam je Levana, čo celú situáciu robí oveľa viacej vzrúšo. Pri čítaní českej verzie, teda rereadingu, sa mi veľmi páčilo, že Strážkyně a Závady (dve novely pred) boli také milé, jemné a nežné, pričom Královnina armáda je drsná, plná krvi, bezcitnosti a je tam Levana. Ach Levana, milujem ťa! 5 hviezdičiek z piatich, samozrejme.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lunar chronicles queen armyCarswellův průvodce za štěstím je zasa len krátky príbeh, tento krát pojednávajúci o kapitánovi Thornovi, odohrávajúci v jeho detstve. Je pravda, že táto novela nie je, čo sa týka hlavných príbehov a hlavných liniek, najdôležitejšia, ale popravde, vždy je fajn sa vrátiť k obľúbeným postavám a ešte lepšie, keď sa môžete o nich dozvedieť viac. Netreba pripomínať, že táto novela bola neskutočne cute, i keď je tiež pravda, že oproti celým Mesačným kronikám je tento príbeh trošku obyčajnejší. Thorneovi som teda dal 4,5 hviezdičky z plného počtu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lunar chronicles queen armyAž přejde slunce svit je príbeh o Cress, hlavne o tom, ako sa dostala do satelitu. Cress ako knihu mám veľmi rád, je to asi moja najobľúbenejšia časť z celej série, a síce som si želal, aby Cress (tento raz ako postava) dostala slobodu a aby sa už mala dobre, miloval som, keď sa príbeh odohrával v satelite, bol taký pochmúrnejší a osamelý. Až přejde slunce svit mi toto definitívne dalo, jediné, čo sa mi na tom nepáčilo, bola dĺžka. Až príliš krátke. Preto si táto novela odo mňa nesie taktiež 4,5 hviezdičky.

Princezná a strážce je príbeh, ako sám názov hovorí, o Winter a Jacinovi. Tieto dve postavy mám veľmi rád, aj keď priznávam, nepatria medzi moje najobľúbenejšie. Musím povedať, že tento príbeh bol milý, i keď som mal zo začiatku pocit, že sa tam nič extra nedialo. Tiež je pravda, že to mohlo byť o desať strán kratšie, a zasa predchádzajúca novela o desať strán dlhšia. Po prvých piatich príbehoch je Princezná a strážca druhá novela, ktorá dostala odo mňa 4 hviezdičky.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the little androidMalá androidka bola pre mňa sklamaním. Priznám sa, nečítal som český preklad, pretože sa mi do toho nechcelo, a keďže sa mi to nepáčilo ani v angličtine, tak som sa ani do toho nepúšťal. Malá androidka je prerozprávaním Malej morskej víly od Andersena, čo je fajn, aj keď som nikdy nemal príliš rád túto rozprávku (čo neplatí o morských pannách), ibaže...nebavilo ma to. Príbeh by ani nebol taký problémový, ale skôr postavy. Ani jednu som si neobľúbil, ani do jednej som sa nevžil a bolo mi úplne ukradnuté, čo sa s nimi stane. Malá androidka je jediný príbeh od Marissy Mayer (zatiaľ a dúfam, že ich viac nebude), ktorý si odo mňa nesie len 2,5 hviezdičky z piatich, čo ma síce mrzí, ale je to pravda.

Mechanička je prerozprávanie tej najhlavnejšej scény z Cinder, kedy sa všetko zmenilo, z pohľadu Kaia. Scéna, ako iste viete, je tá, kde sa tieto dve postavy stretnú a tam sa príbeh začne diať. Čítať túto scénku z Kaiovho pohľadu bolo zaujímavé, aj keď mi tam stále niečo chýbalo. Novela by bola absolútne perfektná, keby tam to chýbajúce "niečo" bolo, hoc ani sám neviem, čo to "niečo" vlastne nie. Ale nevadí, príbeh dostal odo mňa aj tak 4,5 hviezdičky.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt stars aboveNěco starého, něco nového je príbeh o svadbe a ja nepoviem koho svadbe. Dôležité je to, že táto novela je totálne perfektná. Keď ju čítate, veľmi dobre viete, že autorka ju napísala len a len pre vás - pre fanúšika, ktorý miluje postavy z Mesačných kroník viac než skutočných ľudí (čiže mňa, rozumej). A Marissa ju naschvál dala naposledy! Nuž, ak ste čítali, viete. Síce má príbeh necelých (mám tušáka) 50 strán, no počas tých 50 strán som sa cítil neskutočne šťastne a euforicky, znovuzrodene a zároveň som chcel plakať, pretože to boli tie srdcové záležitosti, videl som znova svoje milované postavy a proste....ahhhh... Je jasné, že táto novela je výhradne len pre fanúšikov. Za toto sa ti klaniam, Marissa! Definitívne plný počet hviezd.


Ku zbierke Hvězdy nad Hlavou poviem len jediné - ak ste verný fanúšik Mesačných kroník celým srdcom, nemôže sa stať, že vás táto zbierka bonusových príbehov sklame. 
Myslím si, že keď kompletu dám 4 hviezdičky, tak to bude adekvátne a spravodlivé :-)
Percentuálne hodnotenie: 89%



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem PreŠkoly. sk
Navrátiť sa, aj keď nakrátko, do tohto úžasného sveta môžete na tejto adrese.


Čítali ste túto knihu? Čo na ňu hovoríte?
Čítali ste niektoré novely?
Aký máte na ne názor?

1 komentár:

Ďakujem za každý váš komentár a názor!