pondelok 1. mája 2017

I Messed up Book tag


Už strašne dlho sa na blogu neobjavil žiaden tag. A síce tagy sú také rýchle mini články, vždy je zábava ich vypĺňať a odpovedať na dané otázky, ibaže doteraz som na nete neobjavil nejaký, čo by ma úplne zaujal - po pravde, poriadne som sa ani neunúval hľadať. Potom mi však padol do oka tag s názvom I Messed up, a len čo som si prečítal otázky, zapáčil sa mi, takže poďme na to!


Postava, ktorej opis ste zle prečítali a celý čas si ju predstavovali úplne inak
Celaena z Trónu zo skla. Stále si ju predstavujem ako bielo vlasú vrahyňu. Vrahyňu s bielymi vlasmi, nie blond, ani inými svetlými, ale s čistými bielymi vlasmi, a tak to aj ostane, hoc tak v "skutočnosti" ani nevyzerá. Ale priznajte, s bielymi vlasmi je určite krajšia. A čo sa týka Trónu zo skla, tak tu ostanem a hneď spomeniem Chaola. On má vraj krátke vlasy a má málo rokov (vážne neviem, koľko má rokov, takže ak budete niekto milý, pokojne môžete napísať do komentu), no ja si ho predstavujem (a stále) ako namrzeného, dvadsať niečo-ročného kapitána gardy s dlhými vlasmi a odporom vo výraze na tvári.
A síce som videl množstvo fanartov alebo takých tých obrázkov hercov, pod ktorými si fanúšikovia predstavujú Chaola, vždy keď o ňom čítam, predstavujem si ho tak, ako som vyššie popísal.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt celaena sardothien wallpaper


Meno postavy, ktoré ste celý čas vyslovovali zle
A aj tu ešte zostanem pri sérií Trón zo skla. Chaol. Definitívne Chaol. Akože...Kejól (či jako), vážne? Nie, ono to je CHAOL!


Populárne klišé, ktoré ale máte radi
Priznám sa, teraz mi na um nezíde nič konkrétne. Ale priznám sa, ja som taký "jednoduchší typ čitateľa", aj keď sa to niekedy nezdá. O čom vravím? Nuž, som taký typ človeka, ktorému sa pokojne budú páčiť aj tie najväčšie klišé na svete, avšak ak sú v knihe dobre napísané. Pokojne mi dajte príbeh o doživotnej pravej láske na prvý pohľad, a ak to bude napísané skvelo, bude sa mi to páčiť. Áno, počuli ste, a popravde? Toto je môj akýsi názor na klišé. Problémom podľa mňa nie je ani to, že klišé je a existuje, ale to (keď vravíme o knihách), že sú napísané strašne. Ak je klišé napísané super, pokojne sa cez to môžem prehrýzť - a tu dochádza vlastne k tomu, že ak je niekto dobrý spisovateľ, tak aj to obyčajné a veľmi dobre známe klišé napíše tak, že si to ani nikto nevšimne.



Typ postavy, ktorú máte radšej vo filme/seriály než v danej knihe
Tu mi naozaj nič rozumné na um neprichádza, a nech hľadám v hlave akokoľvek, nedokážem si spomenúť. Priznám sa však, že sa mi tu tlačí Alec zo sveta Tieňolovcov. Akože, Alec je v knihách fajn, ale v seriáli je oveľa sympatickejší. Vlastne, okrem Jacea, ktorý sa neustále tvári ako ten najdrsnejší chlapček na svete (pričom sa mu to absolútne nedarí), Clary, ktorú stvárňuje herečka vyzerajúca akoby šla na cosplayovú party, Alec je jediná postava, ktorá je sympatická, čo sa týka ako sa správania a tak. Takže tak.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt shadowhunters


Fráza alebo slovo, ktoré ste sa naučili vďaka využitiu v knihe
Jaj, tak tu ma nenapadá už absolútne, absolútne nič. Zo slovenských asi nič moc, akože, samozrejme, každou ďalšou prečítanou knihou sa vaša slovná zásoba o čosi zväčší a rozšíri, ale niečo konkrétne, tak to nie. Možno tak z anglických kníh, ale vážne mi nič nenapadá.


Stalo sa vám, že ste neprečítali povinné čítanie do školy? 
Áno. Na základke sme nikdy nemali nejaké povinné čítanie, takže to ma dočkalo tento rok na strednej. Ako povinné čítanie sme mali Antigonu, Lakomca a Hamleta. Antigonu som dal, nič moc, ale tak dalo sa, Lakomec...k tomu sa nevyjadrujem, keby to napíšem ja, každý to zhejtuje, ale keď som začal čítať Hamleta, neviem čo si mám o tom myslieť. Nedočítal som ho. Jednak preto, lebo sa mi nechcelo, ale jednak aj preto, že som k tomu mal odpor. Atmosféra i dej celkovo fajn, ale postavy a hlavne Hamlet...fuch, Hamlet mi poriadne liezol na nervy.



Preskočili ste niekedy kapitoly písané z pohľadu, ktorá vás nezaujíma?
Zatiaľ nie. Zatiaľ. Ešte som nečítal knihu, kde príbeh je vyrozprávaný rôznymi postavami a že by ma tá kniha vyslovene nebavila a bola by doslovne zlá. Úplne, úplne zlá, tak to sa mi nestalo. Dalo by sa povedať, že som celkom (relativne) trpezlivý čitateľ, takže ak som niekedy čítal knihu s viacerými rozprávačmi a nebola práve najlepšia, tak som aj tak čítal, pretože som to považoval za dôležité. (Príklad: Soumrak království. Síce ma to nebavilo, ale kapitoly som nepreskakoval, pretože každá mala niečo do seba.)


Zrušili ste niekedy iné plány len aby ste mohli čítať?
Éjha, a vari je to nejaký problém?



1 komentár:

  1. S Celaenou sme na tom úplne rovnako, ja si ju tiež predstavujem s bielymi vlasmi, ale mám dojem, že za to môžu tie obálky. :D:D

    Meh, k tomu povinnému čítaniu. Asi by som sa mala hanbiť, ale ja som preskočila skoro všetko, keďže nič z toho ma nebavilo. :D Ala tak HP ani Artemisa Fowla tam nemali a iné ma netrápilo. :D Čo sa týka strednej, tam som tiež literatúru odignorovala, ale dobiehala som to aktívnym čítaním kníh z môjho to-read listu pod lavicou. :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!