pondelok, 12. júna 2017

Keď knihy majú aj temné stránky...


Už dlhšie nebol na blogu článok tohto typu, a kým začnem, ľudia, musíte uznať, že ten čas fakt letí. Vždy si vravím, keď publikujem nový článok, že čochvíľa bude ďalší, ibaže tie dni idú stále a stále rýchlejšie...tak rýchlo, že týždeň od posledného článku (recenzie) mi príde ako tri dni. Ono to nie je hrozné, ibaže si to nedokážem uvedomiť. Poviem si, že ďalší článok napíšem o dva-tri dni a bum, hneď je z toho desať dní, ach, ale to už hoďme za hlavu. O čom bude dnešný článok? Nuž, na internete koluje množstvo článkov o knihách, aký majú vplyv na nás a podobne, ibaže ma napadlo, prečo nenapísať článok o tých "temnejších" stránkach kníh? Veď prečo nie?


Nuž, čítanie má na nás blahodarný vplyv, lenže nie až tak na naše oči, vlastná skúsenosť ľudia. Pre oči to nie je len taká sranda, keď viac než polovicu voľného času upierajú zrak na písmenká na strane a potom chcete od nich, aby zaostrovali do šírej diaľky.


Určite ste zažili ten pocit, kedy sa vám fakt chcelo čítať a tak ste aj začali. Prečítali ste pár stránok, potom trošku ťažšie ďalších pár a napokon vám už hlava pomaličky padala a oči sa vám čoraz väčšmi prevracali. Poviem vám pravdu, mne keď sa toto stane (stáva sa to fakt len výnimočne) tak som za to rád, pretože som totálny insomnik. Noc je pre mňa čas, kedy žijem, vážne a spánok, do ktorého sa nemusím nútiť, mi príde vhod. Lenže horšie je to už keď čítam niečo fakt dobré - naposledy sa mi to stalo s knihou Niečo viac, ktorú som dal za asi dva dni - prvý deň som prečítal necelých sto strán, druhý deň som to domakal. Oči mi klipkali pritom a ja som sa nenávidel, prečo práve uprostred takej úžasnej knihy ma vábi spánok. Ach jaj.


Tááááákže, toto je niečo, s čím sa určite stretol každý (správny) čitateľ a knihomoľ. Určite vám aspoň jeden krát niekto z okolia nejako naznačil, že vás vníma ako človeka, ktorý nič nerobí, len večne sedí a číta, číta, číta a zasa len číta. Zdvihnite ruku, ak ste sa na moment zacítili nepochopený a mali ste chuť dotyčnému otrieskať hlavu o stenu.


Ach ľudia, ani vám nepoviem, koľko krát sa stretávam s niečím podobným. Nie doslovne takým istým, ale čímsi podobným, kedy mi niekto, kto nečíta, položí otázku, dajme tomu niečoho, čo sa týka okruhu slovenčiny. Akože áno, zo slovenčiny budem mať na vysvedčku jednotku, ale prečo by som mal vedieť všetko len kvôli tomu, že čítam? Nehovorím o tom, koľko krát mi niektorí povedia, že čítam, ale moja slovná zásoba (čo sa týka rozprávania, a to majú pravdu, pretože nerád rozprávam) stojí za nič. Predovšetkým čítam kvôli tomu, že ma to fakt fakt baví, až potom, aby mi to aj niečo dalo, čo je vlastne istým spôsobom aj vedľajší účinok.


V poslednom čase sme písali dosť testov z matiky, a tak sa nečudujte, že nazvem tento problém nepriamou úmerou. Každý to poznáme. Kúpime si jednu knihu, máme menej miesta. Ibaže kupovanie kníh je jedna z najlepších a najvzrušujúcejších vecí, takže toho miesta ubúda naozaj rýchlo. Kiežby sa s každou novou knihou rozšírila knižnica o jedno miesto. Zodvihnite všetci ruky, kto chcete protestovať za samovoľne rozširujúce sa knižnice! 


Ľudí je nespočetne veľa a tých, ktorí čítajú, možno tiež. Lenže vo vašom okolí nie je nikto, kto by s vami lásku ku knihám "zdieľal" a pokecal s vami ako praví knihomaniaci kecajúci o všetkom možnom zo sféry kníh. 


Ach jaj. Škoda reči.


Mne to nevadí. Fiktívne postavy a fiktívne svety sú mnohonásobne lepšie než realita. Je tu niekto, kto súhlasí?

A čo vy? Nájdete sa v niečom? A v čom?
Súhlasíte s niečím? 
Je tu niečo, čo ešte chýba? ň
Podeľte sa o vaše "nevýhody" zo súdka kníh a čítania! 


3 komentáre:

  1. Moc pěkný a povedený článek! Souhlasím snad se vším co jsi napsal! 😁
    Z. ❤
    www.susanboooklover.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Súhlasím, súhlasím a ešte raz súhlasím. Hlavne z bodom "Ty len sedíš a čítaš". Nemali by sa rodičia dieťaťa tešiť z toho, že jeho závislosťou sa stalo práve čítanie? Že to nie sú nejaké drogy? :D Aj keď je pravda, že knihy občas zatienia môj záujem o domáce práce. Ale nie je závislosť na knihách tá najlepšia závislosť na svete? :D (aj keď spánok za knihy nevymieňam, ja radšej matematiku... :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!