utorok 8. augusta 2017

24-hodinový čítací maratón | Wrap-up


Tááákže. Článok o čítacom maratóne, ktorý sa odohrával predvčerom, 6.8, som dával na blog 31. júla. Preboha, síce to je nepodstatné, ale musíte fakt uznať, že ten čas fakt letí a čoskoro sa aj skončia prázdniny. Dni zostávajúce do čítacieho maratónu ubehli ako tri sekundy, a tak nadišiel deň, keď som sa začal čítať čo najviac. Ako to teda dopadlo? A ako som veľa prečítal?

Na začiatok si musím s povzdychnutím priznať, že som mohol prečítať viac. Na číslo prečítaných strán som nesmierne hrdý a šťastný, pretože také množstvo by som prečítal za tri dni, ale mohol som prečítaj aj tak viac. A za to všetko môže jeden film, ktorý neskutočne milujem a ktorý si pustil môj brat, pretože je krutý a urobil to naschvál. (Tak to, samozrejme, nie je.) A keď som uvidel, že ide pozerať Suicide squad, neodolal som, pretože Harley je proste Harley. A spolu s Jokerom je to jeden z párov, ktorý absolútne milujem. Takže filmom som stratil takmer tri hodiny, ale nevadí, čo už. Samozrejme, maratón začínal v noci (o polnoci), kedy som mohol tiež čítať, nakoľko som hore až takmer do troch rána, ale keďže je noc mojou kreatívnou dobou, písal som a keď som skončil, šiel som spať. (A ešte predtým som dobrú chvíľu strávil na instagrame, veď prečo nie.)
Ale poďme už ku knihám.


Moje plány na čítací maratón boli jednoduché - hlavne dokončiť to, čo mám rozčítané. To znamenalo, že mi chýbalo do konca Kráľovnej v tieňoch vyše sto strán, do konca Zlatého skarabea mi chýbalo tiež vyše sto strán (prekvapivo) a tiež som chcel niečo prečítať zo zombiovskej Alice a Súboja kráľov, keďže tú prekliatu knihu čítam vážne, ale vážne sedem mesiacov. Na youtube som ešte dávnejšie našiel audioknihy, gotické príbehy od Shirley Jackson, ktorá patrí medzi jedných z klasických autorov, takže tie som si nechával pre prípad, že ak mi ostane ešte pár minút, pokojne ich ešte môžem využiť "čítaním", teda počúvaním.


Myslím že bolo niečo pred piatou, keď som dokončil Kráľovnú v tieňoch. Ako som sa zmieňoval v kratučkom zhrnutí na gr, kniha ma, ako inak, neskutočne uchvátila, veď čoby nie,  je to Sarah J Maas a tá s príbehmi robí vážne divy. Samozrejme, podrobnejšie sa vyjadrím v nasledujúcej recenzií, ale príbeh som si neskutočne užil. Po prečítaní Kráľovnej som si dal kratučkú pauzu, nakoľko to tak akosi vždy robím a tiež mám problémy so zrakom, takže som dal na chvíľu svojim páliacim očiam oddych. Zo zombiovskej Alice som prečítal desať strán, a potom som sa na moment stiahol do Súboja kráľov, kde som prečítal osemnásť strán a už som mal toho pokrk. Knihu čítam sedem mesiacov, už vyše troch mi do konca chýba iba šesťdesiat strán, ale tých sedemnásť bolo všetko, čo som zo seba vyťažil. Viac sa už nedalo, ale som rozhodnutý ju do konca prázdnin dočítať, nech mám s tým už svätý pokoj. Po Súboji kráľov som si dal znovu pauzu, a asi tak o pol ôsmej som sa vrhol na Zlatého skarabea, do ktorého konca mi chýbalo presne 113 strán. Keď som knihu dočítal, do polnoci zostávala len hodina plus mínus (pre pripomenutie: som fakt pomalý čitateľ), no a vtedy som si už len dal do uší slúchadlá a započúval sa do strašidelných príbehov Shirley Jackson. Chcem na nich spraviť takú kolektívnu recenziu, takže viac sa dozviete práve tam, ale gosh, bolo to fakt dobré. Nie vyslovene strašidelné samo o sebe, ale skôr strašidelné spôsobom, že keď to dopočúvate - alebo dočítate - ani neviete, či sa náhodou vo vašom šatníku neskrývajú príšery. Prvá poviedka s názvom The Witch má jedenásť strán, tá sa mi páčila najviac, pretože bola dosť creepy, druhá mala názov The Lottery, čo je autorkino najznámejšie dielo, ktoré má presne 30 strán a potom, keď už do polnoci chýbalo len fakt pár minút, som sa ešte vrhol na poviedku Charles, ktorá má podľa goodreads 32 strán. Potom už bola polnoc a tým sa čítací maratón končil.
A poďme si to zhrnúť: 

Kráľovná v tieňoch - prečítaných presne 153 strán
Zlatý skarabeus - prečítaných presne 113 strán
Alenka v říši zombií - prečítaných presne 10 strán
Súboj kráľov - prečítaných presne 17 strán
The witch - prečítaných presne 11 strán
The lottery - prečítaných presne 30 strán
Charles - prečítaných presne 32 strán

Počet prečítaných strán: 364 (ak sa kalkulačka v počítači nemýli)

Ako som spomínal, mohol som prečítať oveľa viac, ale ja som zo svojim výkonom nadmieru spokojný, veď kedy by som už len ja prečítal necelých štyristo strán behom jedného dňa?! Taktiež som rád, že som dokončil dve knihy, a nebyť maratónu, dočítal by som ich až niekedy teraz. Ešte predtým, než to tu kompletne uzatvorím, sa chcem veľmi pekne poďakovať všetkým, ktorý so mnou tých dvadsať štyri hodín tiež čítali. Naozaj som si myslel, že sa nikto nezapojí, a príjemne ma prekvapilo, keď vaše mená do toho linkovača pribúdali. Maratón bol nesmierne skvelý, dúfam, že ste si ho užili aj vy a isto môžem povedať, že nebol posledný!

4 komentáre:

  1. No teda, to bol rozhodne úspešný maratón. :D Inak, aký je problém pri Súboji kráľov, že ti tá kniha tak trvá?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súboj kráľov ma strašne nudí. Akože, autor je dokonalý, ale každá kapitola mi pripadá, že je tak na dve-tri strany a ona má vlastne desať, pretože je tam neskutočne veľa (aspoň podľa mňa) opisov, zbytočných obkecávačiek a ďalšie hlúposti. Podľa mňa by jej vôbec nezaškodilo, keby má tak o 150 strán menej :D :D :D

      Odstrániť
  2. Za prvé, gratulujem k počtu prečítaných strán. Ja som pridávala svoje pokroky na fb, dokopy som prečítala +/- 450 strán Lord of Shadows - ku ktorým by som sa mimo maratónu asi ťažko dokopala 😀
    Rozhodne, ak niekedy v budúcnosti zasa niečo takéto naplánuješ a sadne mi to do môjho náročného a vyťaženého života (maturantka s dvoma brigádami) tak sa rada zapojím aj znova :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem a gratulujem aj tebe, 450 strán, slušný výkon! :D Určite si to ešte zopakujem, bolo to super :D :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!